Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

FARMOR INEZ STERNER OCH JAG

Av Karin - 28 maj 2010 21:36

Min vän Cajsa, min egen lilla häxa har ju en blogg och jag var bara är tvungen att förmedla de hon förmedlade.. 

 

 

I natt knuffade någon till mej!

Det var väldigt obehagligt o jag blev faktiskt smått rädd!

Trodde banne mej att jag skulle åka av sängen! Haha

Jag kröp närmare min dotter Dimi o höll om henne..

Kände att hela rummet, fylldes av kvinnlig energi..

På morronen var det borta o jag har ej märkt av något på hela dagen förrens

nu, just nu känner jag tydligt hur en själ står bakom mej!

Jag blundar o ser en äldre Kvinna.

Hon visar mej ett vardagsrum, som jag känner igen..

Det är min Vän Karins vardagsrum!

Så denna kvinnliga själ, har något budskap till henne.

Hon har bett mej ett antal gånger att se, för henne.

Men det har ej blivit av. Bad mej senast i går.

Men nu så..

KARIN HÄR E EN KVINNLIG SJÄL,

SOM VILL FÖRMEDLA TILL DEJ!

Det är nog bäst att jag låter henne få komma till tals, annars får jag väl ingen ro alls, här hemma! Hih

Så Karin... Ring mej!"

 

Och detta är efter jag pratat med Cajsa.

 

Karin, ringde och direkt när jag lyfte luren, så kom den äldre kvinnan och ställde sej,vid min sida..
Här är en dam med silver grått hår, hon visar mej ett vitt hus på landet, med en sten trappa och härlig lummig trädgård. Hon säger att ni åkt dit, till henne och hälsat på.
Det är min Farmor, utbrister Karin..
Vi åkte ofta dit och hälsade på berättar Karin, dom hade ett underbart hus i Höganäs, Strandbaden.

Hon säger att  Karin, är orolig över hennes Pappa.
Ja det är jag svarar Karin. Farmor förmedlar att pappa är orolig och har inte heller mått så bra den sista tiden. Karin svarar att han har varit på en del undersökningar som oroat honom men provresultaten var hur bra som helst.
Farmor förmedlar vidare att det finns mycket oro i familjen, a
tt flera familjemedlemmar är oroliga, över varandra. Karin instämmer..


Farmor berättar att hon ser hur Karin får göra det mesta i hemmet, att barnen ej ställer upp, det var bråk nyligen,mellan Karin och ett av hennes barn säger farmor.
Hon visar mej köket, Karin bekräftar åter, igår hade Karin och Christina en liten dispyt om att inte hjälpa till..
Farmorn rynkar på pannan o ger ett argsint uttryck..
Hon gillar inte att barnen ej ger Karin någon respekt och inte hjälper till i hemmet, det ska vara ordning & reda!
Min farmor, var väldigt sträng och bestämd säger Karin.

Karin känner starkt att det är farmorn som tagit kontakt.        

Farmor visar mig Kevin, han är bekymrad och bekymret har gått över på Karin säger Farmor. Ja säger Karin, vi var hos läkaren i måndags och det ordnade upp sig.

Karin skulle bakat men har skjutit upp det förmedlar farmor vidare..
Karin börjar skratta o säger har tänkt på det hela veckan,men det har inte blivit av, ska baka i morrn lovar hon.

 

Farmor förmedlar att hon bodde själv länge, att hennes man blev sjuk och dog efter en kort tids sjukdom.
Det stämmer säger Karin, min farfar blev sjuk och dog rätt så snabbt efteråt och farmor levde själv i mångar år i sin lägenhet i Lomma efter det.

Du ska ha någonting, få någonting, någonting som farmor vill att du ska ha säger jag till Karin. Men hon vet inte vad det kan vara, det ska hänga på väggen, men det kanske fortfarande är ute hos pappa, men farmor säger att Karin vet vad det är. I nuläger vet inte Karin var jag eller farmor menar. ag förmedlar vidare till Karin, det jag ser & hör..
Karin brister än en gång i skratt o berättar, jag ska på bröllop i Småland, nu i sommar! Där vi ska vara, finns både brygga, strand och stugor och jag ska sova över där. Även jag brister ut i skratt!..
Farmor har allt koll.


Farmor visar mig en man, mellan blond, lång man med ljus klädsel. Vem är de frågar jag Karin? Ingen jag har träffat säger Karin.
Din farmor visar mig denne man.
Jihoo, var ska jag träffa den mannen någonstans undrar Karin ivrigt..
Farmor sänder mej bilder av en brygga och vatten, därefter ser jag några små stugor som finns där i närheten av bryggan & stranden.
Jag frågar Karin, ska du campa? Hon skrattar till svar och säger, jag? Campa, nä tror inte de.
Farmor säger att Karin ska sova över nånstans. J


Visst vore det väl helt Underbart om Karin träffar på denna långa man där på den Småländska stranden, Då e det Farmor som sänt honom
Karin, Du e En Pärla.. Både snygg & såå Godhjärtad!!
Detta var ett litet utdrag av de budskap Karin fick av sin Farmor från Andra Sidan!

 

Tack Cajsa för att du förmedlade samtalet mellan farmor och mig..

 


 

Tillägg!!
När jag berättar detta för min mor, säger hon, men Tjyvahålan då sa mor? Tjuvahålan ligger i Tylösand, Halmstad och dit åker min mor och Robert varje sommar en vecka och jag ska också dit. Och, där i Tjuvahålan är det mer kompakt med stugorna, vattnet och brygga...


Så, kontentan av detta?? Jo, antingen i Juni eller Juli kommer denna mellanblonde, långe man och sveper mig in i romansens tecken.
Annare är det min tur att leva rövare med farmor;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 4 oktober 2014 13:50

  Jag tror på Karma, vad du ger är vad du får tillbaka. Jag tror inte du uppskattar verklig kärlek förrän du själv blivit bränd. Jag tror inte att gräset är grönare på andra sidan. Jag tror att du inte vet vad du har förrän du misst det.   ...

Av Karin - 31 januari 2014 11:35

Kommer du ihåg, Var det igår? Du tog en främande kvinna och kysste hennes hår. Sen förde vindarna dom vackra vilda fåglarna till mig.   Jag tycker om när du tar på mig.Jag tycker om när jag ser dig vid min sida.Jag tycker om när du finns hos...

Av Karin - 20 januari 2014 19:57

Min Älskade Morfar <3 Kommentera Av Karin - 31 mars 2012 18:49 Var på sittning idag. Såå underbart. Sa att idag är min mormor och morfar med mig. När de var min tur börjar Mariel Månfalk med; En man med högt hårfäste står bakom dig...

Av Karin - 20 januari 2014 15:17

Jag skulle kunna hålla mig vaken, bara för att höra dig andas.Titta på dig när ler, medan du sover.Medan du är långt borta i drömmarnas värld. Jag skulle kunna stanna i denna stund för evigt.Där varje ögonblick som jag spenderar med dig är ett ögon...

Av Karin - 10 augusti 2012 11:27

Om du måste lämna mig igen, tro då inte att jag klarar av smärtan Kan du inte stanna en dag till..   Lämna mig inte ensam så här, säg inte att det är sista kyssen. Vet du inte att vi har kommit så långt tillsammans, Du kan inte bara kasta ...

Presentation


Jag är jag, bara jag. Varken mer eller mindre.
Älskar att skriva, tar paus ibland men återkommer alltid.

Ett ord eller två..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards