Alla inlägg under maj 2012

Av Karin - 23 maj 2012 20:11

Ta ett djupt andetag, Lugna ner dig, säger han till mig.

Om du spelar detta spel, måste du vinna.

Ta en pistol, och räkna till tre.

 

Jag börjar svettas, rör mig långsamt.

Ingen tid att tänka, min tur att spela.

Du kan se mitt hjärta slå, Du kan se det genom min bröstkorg.

 

Jag är livrädd men jag bangar inte,

Vet att jag måste vinna denna lek.

 

Så bara tryck på avtryckaren, ber en bön till mig själv.

Han säger att jag ska blunda, det brukar hjälpa.

 

Och just då får jag en skrämmande tanke..

Att han är här betyder att han aldrig har förlorat.

 

Mitt liv flimmrar förbi mina ögon.

Jag undrar om jag någonsin kommer att få se en soluppgången igen?

Många kommer inte att få chansen att säga adjö..

 

Men det är för sent att tänka på vad mitt liv egentligen är värt


 

Av Karin - 7 maj 2012 17:13

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut.
Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring.

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut.
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut.

Du säger att du minns och att det känns som igår,
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg.

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt.
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen.

Jag gav upp för länge sen


Du är kvar med samma folk, kvar med samma kvinna.
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder.
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus.

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen.
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen…

Det finns ingen att behaga, inget att förklara,
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen..


/Horn



 

Av Karin - 7 maj 2012 16:54

Du frågade mig var jag ska man börja, men jag är så vilse i mitt sinne.

Du frågade mig när jag föll, jag säger att jag inte kan säga när.

Men om min Guide försvinner, kommer jag veta när den är tillbaka?

Jag är inte ensam, på något sätt ska jag hitta min väg hem.


Min sol stiger i öster och i mitt hjärta är det i fred.

Och om du frågar mig när allt börjar, säger jag att det börjar i slutet.

Du vet att din vilja av att vara fri, matchas med kärlek i hemlighet.


Genom att tala kommer det att förändra din bön, på något sätt hittar du att du är där..

Min guide är så nära här vid min sida, men talar ett mycket gamla språk.

En önskan kommer att besannas, allt börjar med dig.


En värld vi alla kommer ifrån, en värld vi alla smälter in i.

Bara hålla min hand, och vi är snart där. På något sätt är vi på väg någonstans..


 

Presentation


Jag är jag, bara jag. Varken mer eller mindre.
Älskar att skriva, tar paus ibland men återkommer alltid.

Ett ord eller två..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards