Alla inlägg under november 2011

Av Karin - 22 november 2011 21:25

Det fanns nätter när vinden var så kallt att min kropp frös i sängen.
Det fanns dagar då solen var så grym, att mina tårar förvandlades till damm.


Jag slutade gråta i samma ögonblick som du lämnade mig.

Jag kan inte komma ihåg var, när eller hur, jag förvisad varje minne du och jag någonsin haft.


Vi hade stunder av guld, vi hade stunder av blixtar och dunder.
Det fanns saker jag aldrig skulle göra igen, men det skulle ändå känts rätt.
Det fanns nätter av ändlös njutning, mer njutning än någon lag ens skulle tillåta.


Det försvann för länge sedan, men minnena kommer tillbaka..
Om du vill ha mig så här, om du behöver mig så där
Det dog för länge sedan men minnet kommer tillbaka till mig.

Det fanns tomma hot och ihåliga lögner när du försökte göra mig illa.
Men jag hade bara skada dig tio gånger så mycket djupare.
När vi äntligen var ensamma räknade vi upp alla chanser som gick miste, för evigt.


Men du är historia, jag gjorde mig så starka igen på något sätt.
Och jag har aldrig slösat någon tid på dig sedan dess.


Men om du rör mig sådär och om du kysser mig här...


Av Karin - 19 november 2011 22:05

Du frågar mig var jag ska börja, Jag har förlorat mitt sunda förnuft.

Du frågar mig när jag föll, Jag säger att jag inte kan berätta det för dig.

Om min Ande är förlorad, Hur ska jag hitta den som är nära

Fråga mig inte om jag är ensam, På något sätt ska jag hitta hem.

Min solen skall stiga i öster, där ska mitt hjärta få vara i fred.

Och om du frågar mig när, säger jag att det börjar i slutet.

Du vet att jag är fri och det matchas med hemlig kärlek.

På något sätt finner du att du är där.

Min vän är där vid Min sida och talar ett mycket gamla språk

En önskan kommer att besannas,

En värld vi alla kommer från, En värld vi alla smälter in i.

Ta min hand och vi är där.

På något sätt är vi på väg..

Men om min Ande är stark vet jag att det är inte vara långt kvar.

Inga frågor, för är jag inte ensam, på något sätt ska jag hitta min väg hem


Av Karin - 19 november 2011 21:46

Jag har en dröm om en ängel..

Jag är förtrollad och sitter vid kanten av en sjö,

Hans kropp flyter i juvelerna och jorden framför mig börjar skaka

Men jag ser inga änglar,

Jag hör inga heliga körer sjunger

och om jag inte kan få en ängel kan fortfarande få en kille

Och en kille kan vara det näst bästa istället för en ängel.

Jag har en dröm om en kille i ett slott och han dansar som en katt på trappan.

Hans ögon brinner som en Furstes och dånet från en trumma hörs i mina öron.

Jag har en dröm kille som sitter på en stjärna.

Han tittar ner från molnen på världen.

Han är där alldeles ensam och drömmer om någon som mig,


 Jag är inte en ängel men jag är åtminstone en tjej


Presentation


Jag är jag, bara jag. Varken mer eller mindre.
Älskar att skriva, tar paus ibland men återkommer alltid.

Ett ord eller två..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards