Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Karin - 3 augusti 2010 21:57

Jag är mållös, försvarslös, färglös,

hjälplös, håglös, uttryckslös, viljelös...

Jag är hur många jävla lös som passar mig..

 

Vad är meningen, ge mig en jävla bra anledning,

ett svar, en orsak, en förklaring

 till varför en 19 årig ung, frisk, glad, gitarrspelande,

sjungande, vacker ung man, drabbas av en hjärtumör?

 

Ja svara då!! 

 

Jo för att... För att de ska vara en väckarklocka för alla unga som knarkar?

Nej, Mio knarkar inte.

 

Jo för att... För att det ska vara en väckarklocka för alla som röker?

Nej Mio röker inte.

 

Jo för att.. För att det ska vara en väckarklocka för alla som är våldsamma?

Nej Mio är inte våldsam.

 

Jo för att... För att det ska vara en väckarklocka för alla som kommit fel i livet?

Nej, Mio har inte kommit fel i livet.

 

Jo för att.. För att det ska vara en väckarklocka för dom som är ute och super sig redlösa var och varanna dag/helg?

Nej, Mio super inte var och varannan dag/helg.

 

Så, varför.. Gener, DNA, ödet eller, oj de bara blev så.

 

En frisk, ung, arbetande, snygg, glad, sprallig, levnadsglad påg..

 

Nä, trodde inte heller att jag skulle få något svar..

 

Jag kan bli så arg, men kom på alldeles nu!

 

Jag ska omvandla min vred och hat, till glädje, lycka

och kärlek och sända allt detta i en lite påse,

sån liten påse som John Blund hade,

sen kommer John Blund och hämtar påsen

med glädje, lycka och kärlek och häller ut allting på Mio,

så, de kommer jag att göra.

 

Glädje, kärlek, värme och lycka. Du klarar detta killen.

 


Så nära, oavsett hur långt bor jag är,
Kan inte komma mer värme från mitt hjärta.

Alltid lita på vem vi är,
Och allt annat kvittar!
Jag har ldrig öppnat mig så här förut.
Livet är vårt, vi lever det på vårt sätt.
Alla dessa ord jag sagt,,
Och ingenting annat spelar någon roll.
Tilltro jag söker, och finner den i dig,
Varje dag, något nytt.
Öppna sinnet för en annan uppfattning,
Och ingenting annat spelar någon roll..

Presentation


Jag är jag, bara jag. Varken mer eller mindre.
Älskar att skriva, tar paus ibland men återkommer alltid.

Ett ord eller två..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards